O maso "nemaso" u nás není zájem

Po celém světě zařazují potravinářské společnosti do svého repertoáru stále více rostlinných alternativ k masným výrobkům. U nás je naštěstí trend stále masu příznivě nakloněn. Jediným významnějším pokusem proniknout do tohoto segmentu trhu je výroba alternativních burgerů a mletého masa, kterou před rokem spustila společnost Uzeniny Příbram. Produkce byla prodávána v Penny Marketu. Své zákazníky však nenašla a program byl ukončen.

Tuzemští zemědělci a potravináři veganský trend propagovaný v západní Evropě nenásledují. Podle vyjádření předsedy Svazu zpracovatelů masa Karla Pilčíka je podobný jídelníček požadován přibližně 3-5% zákazníků a v posledních letech se nijak nezvětšuje. V alternativách napodobujících maso je podle něho vysoký podíl alergenů, oleje a éček.

Zdroj: E15