Maloobchody rekordně expandovaly

Nezpochybnitelným vítězem koronavirové krize jsou nadnárodní maloobchodní řetězce. V loňském roce došlo k další silné expanzi, počet tuzemských prodejen nadnárodních potravinářských řetězců rekordně vzrostl. Nejvíce v počtu prodejen posílily řetězce Lidl, Albert supermarket, Billa a Penny Market.

Nadnárodní obchodní společnosti loni zprovoznily 56 nových hypermarketů, supermarketů a diskontních prodejen s prodejní plochou nad 400 metrů čteverečních. To bylo o dvacet více než v roce 2019, který byl až dosud z tohoto pohledu rekordní. Vedle expanze v oblasti nových prodejen si obchodní řetězce loni v Česku udržely dominantní postavení mezi zadavateli reklamy. Největším byl loni Lidl s investovanou částkou 2,1 miliardy korun. Následují Kaufland a Albert s investicemi 2,1 miliardy korun, respektive 1,8 miliardy.

V horizontu nedaleké budoucnosti analytici očekávají další silný nárůst počtu provozoven dominantních řetězců. „Expanze bude srovnatelná minimálně s lety 2019 a 2020, ale pravděpodobně se bude blížit spíše rekordnímu loňskému roku,“ předpovídá analytik GfK František Diviš.

Zdroj: E15